خواص روغن نارگیل و نحوه استفاده از آن برای زیبایی پوست و مو

اگر خیلی طرفدار محصولات شیمیایی نیستید و ترجیح می دهید از روغن های طبیعی برای مو و پوست خود استفاده کنید، حتماً از خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو شنیده اید. حقیقت این است که روغن نارگیل یکی از محبوب ترین روغن های طبیعی برای درمان مشکلات مو و پوست است.

خوشبختانه، تحقیقات علمی هم این نکته را تأیید می کنند. بیشتر ما فقط در مورد مفید بودن این روغن برای مو و پوست اطلاعاتی داریم و نمی دانیم که چگونه باید از این روغن به درستی استفاده کنیم.

به همین دلیل، در مقاله ی پیش رو، نحوه ی درمان مشکلات مختلف پوست و مو با کمک روغن نارگیل را توضیح داده ایم. همچنین، با زبانی ساده، برخی از پژوهش هایی که فواید روغن نارگیل را تأیید می کنند، معرفی کرده ایم. پیشنهاد می دهیم حتماً متن زیر را بخوانید.

خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو فراوان است.

علت محبوبیت روغن نارگیل چیست؟

روغن نارگیل از جمله روغن هایی است که درجه اشباع بالایی دارند. این روغن به طور سنتی از نارگیل های نارس یا مغز نارگیل خشک شده (کوپرا: Copra) استخراج می شود. روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است.

اگر آن را گرم کنید به شکل نرم و حتی ذوب شده در می آید. به زبان ساده، روغن نارگیل روغنی است که از مغز میوه ی نارگیل به دست می آید. این روغن بیشتر در آشپزی و مواد آرایشی مصرف می شود.

یکی از برجسته ترین دلایل محبوبیت روغن نارگیل، فواید آن برای موست. به هیمن دلیل است که این روغن را در بسیاری از خانه ها می بینید و همه ی اعضای خانواده آن‌ را برای سلامت موهایشان ترجیح می دهند.

روغن نارگیل در سراسر جهان، علاوه بر داشتن ارزش غذایی و فواید زیبایی، به عنوان یک روغن ماساژ عالی و مرطوب کننده ی پوست نیز مطرح است. در ادامه ی این متن، خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو را بیان کرده ایم.

خواص روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل بهترین روغنی است که می‌توانید برای موهای خود استفاده کنید. محافظت از مو در مقابل حرارت، ترمیم موهای شکننده و آسیب دیده، جلوگیری از ریزش و کمک به رشد مو از خواص این روغن است. روغن نارگیل (به دلیل داشتن ویژگی حفظ رطوبت) در موهای شما باقی می‌ماند و تبخیر نمی شود. به همین دلیل، استفاده از روغن نارگیل یکی از مؤثرترین روش های درمان مو است. سایر خواص این روغن فوق العاده عبارت است از:

به درمان ریزش مو کمک می‌کند.

بیشترین مشکل مو، که مردم از قدیم تا به امروز گرفتارش بوده اند، ریزش آن است. اما از همان زمان نیز، روغن نارگیل همیشه درمانی طبیعی و در دسترس برای ریزش مو بوده است. در هند باستان از این روغن برای آرایش مو و حفظ سلامت آن استفاده می کردند.

گاهی برای درمان ریزش مو روغن نارگیل را گیاهان دیگر ترکیب می کنند. می توانید برگ های گیاه مریم گلی را در روغن نارگیل بجوشانید و مخلوط به دست آمده را برای بهبود وضع پوست سر خود استفاده کنید. همچنین، می توانید این روغن را با آب آهک یا انگور فرنگی (خارتوت) مخلوط کنید تا به بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

تحقیقات چه می گویند؟

پژوهشی که در هند انجام شد، نشان داد روغن نارگیل تمایل زیادی برای اتصال به پروتئین های مو دارد. به همین دلیل، به آسانی به فولیکول و ساقه ی مو جذب می شود و به درمان ریزش مو کمک می کند.

همچنین، ماساژ مرتب پوست سر با آب ولرم و روغن نارگیل جریان خون را در پوست سر تحریک می کند. این امر برای کنترل و جلوگیری از ریزش مو مفید است.

اثر خنک کنندگی دارد.

اگر روغن نارگیل را به پوست سر خود بمالید، به طور شگفت انگیزی آن را خنک می کند. افرادی که از تعریق زیاد کف سر رنج می برند، می توانند از این روغن استفاده کنند. روغن نارگیل میزان سلامت پوست کف سر را افزایش می دهد. افزون بر این، موهای شما را به خوبی تغذیه می کند.

به درمان شوره سر کمک می‌کند.